Popular Posts

လြတ္ေျမာက္လာေသာ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအားလံုးအတြက္ ဝမ္းသာစြာျဖင့္ ၾကိဳဆိုပါသည္။သိုေသာ္ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္က်န္ရွိေနေသာ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၅၀၀ ေက်ာ္အတြက္ ထပ္မံၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေပးၾကဖို႔ လိုအပ္ပါေသးသည္။..
ေဒါင္းမ်ိဳးဆက္က ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ပဲနွင့္ တိုင္းျပည္အက်ိဳး လူထုအက်ိဳး ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္သြားမည္။
ျပည္သူသာအမိ ျပည္သူသာအဖ ေဆာင္ပုဒ္ကို လက္ကိုင္ကာစြဲ ဒါတို႔ရဲ႕ေအာင္ပြဲ

10/09/2011

ဂ်ပန္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ေျမာက္ကိုရီးယားသို႔သြားမည္.။

8 ေအာက္တိုဘာ စေနေန႔ 2011 လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလးဆယ္ေလာက္က ေျမာက္ကိုရီးယား ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ႕ ျပန္ေပးဆြဲ သြားတာကို ခံခဲ့ၾကရတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အေရးကို ကူညီေဆြးေႏြး ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေရးအတြက္ ေျမာက္ကိုရီးယားႏိုင္ငံကို သြားေရာက္ လည္ပတ္ဖို႔ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ဂ်ပန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။ တိုက်ိဳၿမိဳ႕ကေန VOA သတင္းေထာက္ Steve Herman သတင္းေပးပို႔ထားတာကို ဦးစံမိုးေ၀က တင္ျပထားပါတယ္။
အဲဒီလို ေျမာက္ကိုရီးယား ေထာက္လွမ္းေရးေတြ ျပန္ေပးဆြဲသြားတာခံခဲ့ရတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ မိသားစု၀င္ေတြနဲ႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယိုရွီဟီကို ႏိုဒ ဟာ စေနေန႔မွာ တစ္နာရီေလာက္ ေတြ႔ဆံု စကားေျပာခဲ့ပါတယ္။
မစၥတာႏိုဒ က သူ႔အေနနဲ႔ ဒီကိစၥဟာ အေရးတႀကီးလုပ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့ ကိစၥလို႔ သေဘာထားတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ အေျခအေန တိုးတက္မႈရွိတယ္ဆိုရင္ သူေျမာက္ကိုရီးယားႏိုင္ငံကို သြားေရာက္မွာျဖစ္တယ္လို႔ ျပန္ေပးဆြဲခံထားရသူေတြရဲ႕ မိသားစုေတြကို ေျပာဆိုသြားပါတယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ဒီကိစၥကိုေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ တျခားႏိုင္ငံေတြအေနနဲ႔လည္း အကူညီေပးၾက ေစလိုေၾကာင္း အေမရိကန္ သမၼတ ဘရက္အိုဘားမားနဲ႔ ျပီးခဲ့တဲ့လအတြင္း နယူးေယာက္ျမိဳ႕မွာ ေတြ႔ဆံုခဲ့ခ်ိန္တုန္းက ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း မိသားစုေတြကို ဂ်ပန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျပာျပသြားပါေသးတယ္။
သူ႔အေနနဲ႔ ဒီျပန္ေပးဆြဲသြားခံခဲ့ၾကရတဲ့လူေတြ အေရးကိစၥကို ဘယ္တုန္းကနဲ႔မွမတူေအာင္ ေျဖရွင္းေပးခ်င္တဲ့ဆႏၵ ရွိတဲ့အေၾကာင္း မစၥတာႏိုဒက ေျပာဆိုသြားတာပါ။ အခုထိ သက္ရွိထင္ရွား က်န္ေနေသးတဲ့ ျပန္ေပးဆြဲခံခဲ့ရသူေတြကို မိသားစုေတြနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ျပန္ျပီးေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ သူ႔အေနနဲ႔ တတ္စြမ္းသေလာက္ ကူညီလုပ္ေဆာင္ ေပးလိုတဲ့အေၾကာင္းလည္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။
မစၥတာႏိုဒ အေနနဲ႔ ျပီးခဲ့တဲ့လအတြင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တာ၀န္ လက္ခံရယူခဲ့ျပီးကတည္းက ျပန္ေပးဆြဲ ခံခဲ့ရသူေတြရဲ႕ မိသားစုေတြကို ေတြ႔ဆံုတာ ဒီတႀကိမ္ဟာ ဒုတိယအႀကိမ္ ျဖစ္ပါတယ္။
စုအိခ်ီ အိခ်ီကာ၀ါဟာ ျပန္ေပးဆြဲခံထားရတဲ့ သူေတြထဲမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျမာက္ကိုရီးယားက ထုတ္ေဖာ္ ၀န္ခံထားသူပါ။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အာဏာမတည္မီ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ အျခားႏိုင္ငံအစိုးရတို႔ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာစာခ်ဳပ္အရ ေပၚထြက္လာေသာ တရာမွ်တသည့္ တာ၀န္မ်ား ပဋိညာဥ္မ်ားကို အျခားႏိုင္ငံကေလးစားပါက ျမန္မာကလည္း ေလးစားမည္ဟုသိရ ပဋိညာဥ္ဥပေဒအရ ပဋိညာဥ္ပ်က္ျပယ္ေစႏိုင္သည့္ အခ်က္ ၁၄ ခ်က္ပါ၀င္

 8ေအာက္တိုဘာ စေနေန႔ 2011

 ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အာဏာမတည္မီ ျမန္မာအစိုးရႏႇင့္ အျခားႏိုင္ငံအစိုးရတို႔ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ စာခ်ဳပ္မ်ားအရ ေပၚထြက္လာေသာ တရားမွ်တသည့္ တာ၀န္မ်ား၊ ပဋိညာဥ္မ်ားကို အျခားႏိုင္ငံကေလးစားပါက ျမန္မာႏိုင္ငံကလည္း ေလးစားမည္ဟု ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ဆိုထားေၾကာင္းႏႇင့္ အျခားေသာ ပဋိညာဥ္ဆိုင္ရာျပဌာန္းခ်က္ အခ်ိဳ႕လည္း ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ပါ၀င္ေၾကာင္း  ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ သိရသည္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ပဋိညာဥ္ဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္အခ်ိဳ႕မႇာ ''ဤဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အာဏာမတည္မီကာလက ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ေတာ္အစိုးရႏႇင့္ အျခားႏိုင္ငံအစိုးရတို႔ ခ်ဳပ္ဆိုအတည္ျဖစ္ခဲ့ေသာ စာခ်ဳပ္မ်ားအရ ေသာ္လည္းေကာင္း သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအရ ေသာ္လည္းေကာင္း ေပၚထြက္လာေသာ တရားမွ်တသည့္ တာ၀န္မ်ားကို အဆိုပါအျခားႏိုင္ငံကလည္း  ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ထားရႇိအပ္ေသာ ပဋိညာဥ္မ်ားကို ေလးစားပါက ျပည္ေထာင္စု  သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း ေလးစားသည္'' ဟု ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ  ဥပေဒပုဒ္မ ၄၅၆ တြင္ ျပဌာန္းထားပါသည္။
ထို႔ျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၅၇(က)(ခ)တို႔တြင္ ျပဌာန္းထားသည္မႇာ ''ဤ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အာဏာမတည္မီကာလက ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏႇင့္ ခ်ဳပ္ဆိုထားရႇိခဲ့ေသာ ပဋိညာဥ္မ်ားႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျဖစ္ေစ၊တာ၀န္မ်ားႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျဖစ္ေစ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအား တရားစြဲဆိုႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးအရ တရားစြဲဆိုရန္ ေပၚေပါက္ခဲ့လွ်င္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တရားစြဲဆိုႏိုင္သည္။ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အမည္ျဖင့္ တရားစြဲဆိုႏိုင္သည္။ ထိုနည္းတူပင္ တရားစြဲဆိုျခင္းကိုခံႏိုင္သည္'' ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူအမ်ားမလိုလားေသာ ျမစ္ဆံုဆည္တည္ေဆာက္ျခင္းကို မိမိတို႔အစိုးရလက္ထက္တြင္ ရပ္ဆိုင္းထားမည္ဟု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီး ဦးသိန္းစိန္က လႊတ္ေတာ္သို႔ သ၀ဏ္လႊာ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းရပ္ဆုိင္း ထားသည္ ဆုိျခင္းမႇာ တည္ေဆာက္မႈမ်ားရပ္ ဆုိင္းသည္ဟု ဆိုလိုပါက ဥပေဒေၾကာင္းအရ ရင္ဆိုင္ရမည့္ အေျခအေနမ်ားသို႔ ဦးတည္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏႇင့္တ႐ုတ္သည္ ယခုႏႇစ္ အေစာပိုင္းတြင္ သေဘာတူညီမႈတစ္ခု ရခဲ့ၿပီး ႏႇစ္ဖက္ဘဏ္မ်ားက တ႐ုတ္ယြမ္ေငြျဖင့္ ေခ်းေငြသေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုကို လက္မႇတ္ထိုးခဲ့ေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြျပန္ဆပ္မည္ကို အာမခံသည့္အေနျဖင့္  ျမစ္ဆံုေရအားလွ်ပ္စစ္စက္႐ံု ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္မႇ ပိုင္ဆိုင္မႈ ရႇယ္ယာပမာဏျဖင့္ အာမခံခဲ့ေၾကာင္း၊ယင္းမႇရရႇိရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္မ်ားကို ေခ်းေငြျပန္ဆပ္ရန္ အဓိကရင္းျမစ္အျဖစ္ သတ္မႇတ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းရပ္လိုက္ပါက ေခ်းေငြသေဘာတူညီခ်က္ ခ်မႇတ္မႈအေပၚ ဆိုးဆိုးရြားရြား သက္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း တ႐ုတ္စြမ္း အင္ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ကုမၸဏီ(CPI) ဥကၠ႒ လူက်ိ႐ႈိက တ႐ုတ္အစိုးရ သတင္းဌာန ဆင္ဟြာသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ၄၅၆ ႏႇင့္ ၄၅၇ တို႔တြင္လည္း ပဋိညာဥ္ဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္အခ်ိဳ႕ ပါ၀င္ေနျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီး ဦးသိန္းစိန္က သ၀ဏ္လႊာေပးပို႔ ရပ္ဆိုင္းျခင္း၊(CPI) ဥကၠ႒ လူက်ိ႐ႈိက ေျပာ ၾကားျခင္း စသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာတို႔အေပၚ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရအေနျဖင့္ မည္သို႔မည္ပံု ဆက္လက္ေျဖရႇင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ကို ဥပေဒပညာရႇင္အခ်ိဳ႕က စိတ္၀င္စားေနေၾကာင္း ဥပေဒပညာရႇင္မ်ား အသိုင္းအ၀ိုင္းမႇ သိရသည္။
''ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္တာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ယခင္ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ တ႐ုတ္အစိုးရအၾကား ဘယ္လို ပဋိညာဥ္မ်ိဳးေတြ၊ဘယ္လို အခ်က္ေတြနဲ႔ သေဘာတူခ်ဳပ္ဆိုထားတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အတိအက်မသိလို႔ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ဖို႔ ခက္ပါတယ္။တကယ္လို႔မ်ား ယခင္ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ တ႐ုတ္အစိုးရအၾကား ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ေတြထဲမႇာ Arbitration agreement လို႔ဆိုတဲ့ ခံုသမာဓိဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ အပိုဒ္ ထည့္ထားမယ္ဆိုရင္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ တရားစြဲတာေတြ ဆိုင္းငံ့ထားၿပီး ခံုသမာဓိ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔အညီ အရင္ေျဖရႇင္းႏိုင္မႇာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ဥပေဒအတိုင္ပင္ခံ တရားလႊတ္ေတာ္ ေရႇ႕ေနၾကီးတစ္ဦးက သံုးသပ္ပါသည္။
ခံုသမာဓိျဖင့္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ျခင္းဆိုင္ရာ အက္ဥပေဒ(The Arbitration Act )ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၄၄ခုႏႇစ္က ျပဌာန္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းဥပေဒတြင္ Arbitration agreement ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားရာ Arbitration agreement ခံုသမာ ဓိဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ဆိုရာတြင္ ခံုသမာဓိလူၾကီး၏ အမည္ေဖာ္ျပထားသည္ျဖစ္ေစ မေဖာ္ျပသည္ျဖစ္ေစ ခံုသမာဓိမႈတြင္ တင္ျပရန္ သို႔မဟုတ္ အနာဂတ္ကြဲလြဲခ်က္မ်ားႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေရးအသားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ သေဘာတူညီခ်က္ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားေၾကာင္း ကုမၸဏီတစ္ခု၏ ဥပေဒအၾကံေပးတစ္ဦးက ရႇင္းျပသည္။
ခုံသမာဓိဆုိင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္တြင္ ပါ၀င္သူတစ္ဦး သုိ႔မဟုတ္ ၎ဘက္မႇ ေတာင္းဆုိပုိင္ခြင့္ရႇိသူ တစ္ဦးဦးက သေဘာတူညီခ်က္တြင္ ပါ၀င္သူအျခားတစ္ဘက္ သုိ႔မဟုတ္ ထုိသူဘက္မႇ ေတာင္းဆုိပုိင္ခြင့္ရႇိသူ တစ္ဦးဦးသုိ႔ သေဘာတူညီထား သည့္ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ရပ္ရပ္ႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တရားဥပေဒဆုိင္ရာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ျပဳလုပ္ရန္ စတင္ေဆာင္ရြက္လာေသာ ယင္းသုိ႔ ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ ေဆာင္ရြက္လာသူသည္ အေရးအသားျဖင့္ တင္ျပျခင္းမျပဳမီ သို႔မဟုတ္ အမႈႏႇင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အျခားနည္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳမီ အမႈကုိစစ္ေဆးၿပီး ျပတ္မႈမရႇိေသးသည့္ တရားေရးအာဏာပုိင္ထံ အမႈကုိဆုိင္းငံ့ထားရန္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခုံသမာဓိမႈဆုိင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္အရ ယင္းအေၾကာင္းကိစၥအား အဘယ္ေၾကာင့္ လႊဲေျပာင္းမေပးထုိက္ေၾကာင္း ခုိင္လုံသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္မရႇိေၾကာင္း ေက်နပ္ဖြယ္ေတြ႔ရႇိသည့္အျပင္ ေလွ်ာက္ထားသူသည္ အမႈေဆာင္ရြက္ခ်က္ စတင္သည့္အခါမႇ ယခုထက္တုိင္ ခုံသမာဓိအမႈ၌ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥအ၀၀ကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ အသင့္ရႇိလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ ဆႏၵရႇိလွ်င္ တရားေရးအာဏာပုိင္သည္ အမႈေဆာင္ရြက္ခ်က္အား ဆုိင္းငံ့ရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ႏုိင္ေၾကာင္း ခုံသမာဓိျဖင့္ စီရင္ဆုံးျဖတ္ျခင္းဆုိင္ရာ အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၄ တြင္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။
'တတိယပုဂၢိဳလ္(အျပင္လူ)မႇ ခံုသမာဓိလူၾကီးမ်ား ခန္႔အပ္သည္ကို သေဘာတူညီျခင္း' ဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္လည္း ခုံသမာဓိျဖင့္ စီရင္ဆုံးျဖတ္ျခင္းဆုိင္ရာ အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ ကို ျပ႒ာန္းထားရာ''  ခုံသမာဓိဆုိင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္တြင္ ပါ၀င္သေဘာတူညီသူမ်ားသည္ ခံုသမာဓိလူၾကီး သို႔မဟုတ္ ခံုသမာဓိလူၾကီးမ်ား ဤသေဘာတူညီခ်က္အရ ခန္႔အပ္ရာ၌ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေပးႏိုင္ရန္ ယင္းပုဂၢိဳလ္အား အမည္နာမတပ္၍ ျဖစ္ေစ၊ရာထူးတပ္၍ ျဖစ္ေစ လ်ာ ထားသတ္မႇတ္ႏိုင္သည္''ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ျပႆနာျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက ႏႇစ္ဦးႏႇစ္ဖက္ သေဘာတူုညီသည့္ ခုံသမာဓိလူႀကီးမင္းမ်ား ပါ၀င္ေသာ ခုံသမာဓိအဖြဲ႔၏ အဆုံးအျဖတ္အား နာခံမည္ဟု စာခ်ဳပ္တြင္ ထည့္သြင္းထားပါက တရား႐ုံးသုိ႔ သြားေရာက္ရင္မဆုိင္လုိသျဖင့္ ဦးစြာခုံသမာဓိ လူႀကီးမင္းမ်ား၏ အဆုံးအျဖတ္ျဖင့္ ျပႆနာကုိအရင္ ေျဖရႇင္းလို၍ ျဖစ္ေၾကာင္း ခုံသမာဓိဆုိင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ႏႇင့္ပတ္သက္၍ ဥပေဒပညာရႇင္တစ္ဦးက ရႇင္းျပပါသည္။

ထုိ႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပဋိညာဥ္ကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ပဋိညာဥ္ဥပေဒကို ျပဌာန္းထားၿပီး ပဋိညာဥ္ ဥပေဒအရ ပဋိညာဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ေစရန္ လုိအပ္သည့္ အဂၤါရပ္ ၆ ခ်က္ႏႇင့္ ပဋိညာဥ္ပ်က္ျပယ္ေစႏုိင္ေသာ အခ်က္ ၁၄ ခ်က္ကုိ ျပဌာန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
တရား၀င္ပဋိညာဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ရန္ လုိအပ္သည့္ အဂၤါရပ္ ၆ ခ်က္မႇာ (၁) သေဘာတူညီခ်က္ ရႇိရမည္။ (၂) ပဋိညာဥ္ျပဳပုိင္ခြင့္ အရည္အခ်င္းရႇိသူတုိ႔က ျပဳလုပ္သည့္ သေဘာတူညီခ်က္ ျဖစ္ရမည္။(၃) သေဘာတူညီခ်က္မႇာ တရားဥပေဒႏႇင့္ ညီေသာ အဖုိးစားနားႏႇင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တုိ႔အတြက္ ျဖစ္ရမည္။(၄)လြတ္လပ္သည့္ သေဘာဆႏၵတူညီမႈျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ သေဘာတူညီခ်က္ ျဖစ္ရမည္။ (၅) ပဋိညာဥ္ဥပေဒက ပ်က္ျပယ္ေၾကာင္း အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားေသာ သေဘာတူညီခ်က္ မျဖစ္ေစရ။ (၆) စာျဖင့္ ေရးသားရမည္။သက္ေသမ်ား လက္မႇတ္ေရးထုိးရမည္။မႇတ္ပုံတင္ရမည္ ဟု သက္ဆုိင္ရာဥပေဒက ျပ႒ာန္းထားလွ်င္ ထုိျပ႒ာန္းခ်က္ႏႇင့္ ညီညြတ္ရမည္ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ပဋိညာဥ္ျပဳရန္ အရည္အခ်င္း ရႇိသူတုိ႔က ျပဳလုပ္သည့္ သေဘာတူညီခ်က္ျဖစ္ရမည္ဆုိသည္မႇာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပဋိညာဥ္ျပဳေသာသူမ်ားသည္ မိမိႏႇင့္သက္ဆုိင္သည့္ တရားဥပေဒအရ တရား၀င္အရြယ္ေရာက္သူမ်ား ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စိတ္ေဖာက္ျပန္ ႐ူးသြပ္ျခင္းမရႇိသူ မ်ားျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိႏႇင့္သက္ဆုိင္သည့္ တရားဥပေဒ တစ္စုံတစ္ရာအရ ပဋိညာဥ္ျပဳႏုိင္ခြင့္ အရည္အခ်င္းပ်က္ယြင္းေသာသူ မျဖစ္ေစရေၾကာင္း သိရသည္။
ပဋိညာဥ္ဥပေဒအရ ပဋိညာဥ္ပ်က္ျပယ္ေစႏုိင္သည့္ အခ်က္ ၁၄ ခ်က္

၁။ ပဋိညာဥ္ျပဳပုိင္ခြင့္ အရည္အခ်င္းမရႇိသူတုိ႔က ျပဳလုပ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၂။ သေဘာတူညီၾကသူမ်ားက သေဘာတူညီခ်က္၏ အဓိကျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းအရာႏႇင့္ပတ္သက္၍ မႇားယြင္းလွ်က္ျပဳလုပ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏႇင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း အာဏာမတည္ေသာ ဥပေဒႏႇင့္ပတ္သက္၍ မႇားယြင္းလွ်က္ျပဳလုပ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၃။ တရားဥပေဒႏႇင့္မညီေသာ အဖုိးစားနား သုိ႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ရင္းအေၾကာင္းအတြက္ ျပဳလုပ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၄။ တရားဥပေဒႏႇင့္မညီေသာ အဖုိးစားနား၏ အစိတ္အပုိင္း သုိ႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ရင္းအေၾကာင္း၏ အစိတ္အပုိင္းအတြက္ ျပဳလုပ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၅။ အဖုိးစားနားမပါရႇိေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၆။ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းကုိ တားျမစ္ခ်ဳပ္ျခယ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၇။ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈကုိ တားျမစ္ခ်ဳပ္ျခယ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၈။ တရားစြဲဆုိျခင္းကုိ တားျမစ္ခ်ဳပ္ျခယ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၉။ အဓိပၸာယ္တိက် ေသခ်ာမႈမရႇိေသာ သုိ႔မဟုတ္ တိက်ေသခ်ာေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၁၀။ ေလာင္းကစားနည္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား၁၁။ မေရရာေသာ အနာဂတ္ျဖစ္ရပ္တစ္ခုအေပၚတည္ေသာ သေဘာတူညီခ်က္၊ ထုိျဖစ္ရပ္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေသာအေျခအေန ေရာက္ေသာအခါ ပ်က္ျပယ္ျခင္း
၁၂။ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ ျပဳမူမႈတစ္ခု ျပဳလုပ္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၁၃။ ေနာင္အခါတြင္ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ သို႔မဟုတ္ တရားဥပေဒႏႇင့္မညီေသာ အေျခသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လာေသာ ျပဳမူမႈကုိ ျပဳလုပ္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား
၁၄။ တရားဥပေဒႏႇင့္ညီေသာ အလုပ္တစ္ခုကုိ ပထမျပဳလုပ္ရန္ႏႇင့္ တရားဥပေဒႏႇင့္မညီေသာ အလုပ္ကုိ ဒုတိယျပဳလုပ္ရန္ အျပန္အလႇန္ကတိမ်ား ျပဳရာတြင္ ဒုတိယကတိမႇာ ပ်က္ျပယ္ျခင္း
အထက္ပါသတင္းအား ယခုတစ္ပတ္ထုတ္ Weekly Eleven News Journal တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပရန္ သက္ဆိုင္ရာ စာေပစိစစ္ေရးသုိ႔ တင္ျပရာ ခြင့္မျပဳဘဲ ျဖဳတ္ပယ္ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ရႇိေတြ႔ၾကံဳရေသာ အေျခအေနအရ ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ား၏ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ အဆင့္အတန္းမႇာ ကြန္ျမဴနစ္ တစ္ပါတီစနစ္ျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကုိပင္ မမီေသးေသာ အေနအထားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အယ္ဒီတာအဖြဲ႔

စာေပစီစစ္ေရးဖ်က္သိမ္းမည္႔စာရင္း စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားၾကိဳဆို

 8 ေအာက္တိုဘာ စေနေန႔ 2011

စာေပစိစစ္ေရးအဖြဲ႔ မလိုအပ္ေတာ့ဘူး လို႔ စာေပစိစစ္ေရးနဲ႔ မွတ္ပံုတင္ဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင့္ေဆြ ေျပာလိုက္တဲ့အေပၚ ျပည္တြင္းျပည္ပ စာနယ္ဇင္းသမားေတြအၾကား အေတာ္ေလး ရိုက္ခတ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေျပာဆိုခ်က္အေပၚမွာ ႀကိဳဆိုၾကသလို ေဝဖန္ေထာက္ျပတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

စာနယ္ဇင္းမ်ားကို ေရာင္းခ်ရန္ ျပင္ဆင္ ခင္းက်င္းေနေသာ ေဈးသည္တဦး ျဖစ္ပါသည္။
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေပႏွင့္စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႔ အတြင္းေရးမွဴး ဦးကိုကို (စက္မႈတကၠသိုလ္) နဲ႔ ျပည္ပအေျခစိုက္ Burma Media Association ေခၚ ျမန္မာသတင္းသမဂၢ ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ တို႔ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး ကိုေနရိန္ေက်ာ္က တင္ျပထားပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ရက္ပိုင္းအတြင္းလြတ္ႏိုင္ဟု ဦးေရႊမန္းေျပာ

8 ေအာက္တိုဘာ စေနေန႔ 2011

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို လႊတ္ေပးဖို႔ကိစၥ မၾကာခင္ ရက္ပိုင္းအတြင္း အေကာင္အထည္ ေပၚပါလိမ့္မယ္လို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေရာက္ရွိေနတဲ့ ေနာ္ေ၀ ဒုတိယ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး မစၥတာ Espen Barth Eide နဲ႔ ေအာက္တိုဘာလ ၇ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္မွာ ေတြ႔ဆံုစဥ္မွာ သူရဦးေရႊမန္းက အခုလို ေျပာဆိုလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။
“မၾကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါမယ္။ မၾကာခင္ ရက္ပိုင္းအတြင္းေပါ့။”
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မရွိဘူးလို႔ အစိုးရကေျပာဆိုေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ရွိေနၿပီး သူတို႔ကို အျမန္ဆံုး ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ လူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ကုလသမဂၢ အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္း       က ေတာင္းဆိုေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံ ဒုတိယ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Espen Barth Eide နဲ႔အဖြဲ႔ဟာ ေအာက္တိုဘာလ ၆ ရက္ကေန ၉ ရက္ေန႔အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရွိေနၿပီး မေန႔က စေနေန႔ကေတာ့ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ၂ နာရီခန္႔ၾကာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္ကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ဦး၀ဏၰေမာင္လြင္နဲ႔ ေနျပည္ေတာ္မွာ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါတယ္။
ေနာ္ေ၀ ဒုတိယ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Espen Barth Eide ဟာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က က်င္းပခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေနာက္ပိုင္း အေျခအေနေတြကို ေလ့လာ သံုးသပ္ဖို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကို လာေရာက္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံဟာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးကို အစဥ္တစုိက္ ေထာက္ခံအားေပးလာခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံ ျဖစ္ပါတယ္။

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GMAIL မွလဲ ဆက္သြယ္နိုင္ပါျပီ..

အဂၤလိမ္ဘာသာနွင့္ ဖတ္ရူခ်င္သူမ်ားအတြက္ သတင္းမ်ား


Get Your News Widget
Share

ဧည္႔သည္ေတာ္နိုင္ငံမ်ား

လူ အခြင့္အေရး အပိုဒ္ (၃၀)

အပိုဒ္(၁)။ လူတိုင္းသည္ ေမြးဖြားလာကတည္းက တန္းတူညီမႈရွိသည္။ အပိုဒ္(၂)။ မည္သူကိုမွ် ခြဲျခားဖိႏွိပ္ျခင္းမရွိေစရ။ အပိုဒ္(၃)။ လူတိုင္းအသက္ရွင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္လံုၿခံဳခြင့္ရွိသည္။ အပိုဒ္(၄)။ မည္သူကိုမွ ကၽြန္အျဖစ္ေစခိုင္း ေရာင္း၀ယ္ျခင္းမျပဳရ။ အပိုဒ္(၅)။ မည္သူကိုမွ မတရားႏွိပ္စက္ျခင္း၊ လူမဆန္စြာ၊ ရက္စက္စြာဆက္ဆံျခင္း၊ အျပစ္ေပးျခင္းမျပဳရ။ အပိုဒ္(၆)။ တရားဥပေဒေရွ႕ေမွာက္တြင္ လူတိုင္းအား လူသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၇)။ တရားဥပေဒေရွ႕တြင္ တန္းတူညီခြင့္။ အပိုဒ္(၈)။ မိမိအခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရပါက ဥပေဒအကူအညီရယူခြင့္။ အပိုဒ္(၉)။ မတရားဖမ္းဆီးျခင္း၊ တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းအား ကာကြယ္မႈရရွိခြင့္။ အပိုဒ္(၁၀)။ လူအမ်ားၾကားနာၿပီး တရားမွ်တေသာ တရားစီရင္မႈရရွိခြင့္။ အပိုဒ္(၁၁)။ ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမရွိမခ်င္း ထိုသူသည္ အျပစ္မရွိဟူ၍ သတ္မွတ္ခံပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၁၂)။ ပုဂၢလိကကိုယ္ေရးကိုယ္တာမ်ားအား ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးျခင္း။ အပိုဒ္(၁၃)။ လြတ္လပ္စြာ လွဳပ္ရွားသြားလာခြင့္ အပိုဒ္(၁၄)။ မတရားအျပစ္ေပးခံရမည္ဆိုပါက အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ခိုလွံဳခြင့္ေတာင္းခံပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၁၅)။ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ အပိုဒ္(၁၆)။ အရြယ္ေရာက္သူတိုင္း မိမိဆႏၵျဖင့္ လက္ထပ္အိမ္ယာထူေထာင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၁၇)။ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၁၈)။ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚယံုၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္။ အပိုဒ္(၁၉)။ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္တင္ျပေျပာဆိုခြင့္၊ သတင္းမ်ားရယူခြင့္။ အပိုဒ္(၂၀)။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဖြဲ႔စည္းထားေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအား လြတ္လပ္စြာ၀င္ေရာက္ခြင့္။ စုေ၀းခြင့္။ အပိုဒ္(၂၁)။ အစိုးရတြင္ပါ၀င္ခြင့္။ အပိုဒ္(၂၂)။ လူမႈဖူလံုေရးခံစားခြင့္။ အပိုဒ္(၂၃)။ အလုပ္လုပ္ခြင့္၊ အလုပ္သမားသမဂၢ၀င္ေရာက္ခြင့္။ အပိုဒ္(၂၄)။ အပန္းေျဖအနားယူခြင့္။ အပိုဒ္(၂၅)။ လံုေလာက္ေသာ လူမႈအဆင့္အတန္းခံစားခြင့္ႏွင့္ေဆးကုသခံပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၂၆)။ ပညာသင္ၾကားပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၂၇)။ ယဥ္ေက်းမႈဘ၀တြင္ ပါ၀င္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ေဆးကုသခံပိုင္ခြင့္။ အပိုဒ္(၂၈)။ ထိုအခြင့္အေရးမ်ားကို ေလးစားရန္တာ၀န္။ အပိုဒ္(၂၉)။ အျခားသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ေလးစားရန္တာ၀န္။ အပိုဒ္(၃၀)။ မည္သူမွ်ဤအခြင့္အေရးမ်ားကို မခ်ိဳးေဖာက္ရန္တာ၀န္။